2015. június 12., péntek

Élet a réten

Nagyon meleg van, csak amiatt nem nyavalygok, mert azt hidegben teszem, ilyenkor tűrök :) A hőséget megfejelte a délutáni eső, amitől párás meleg lett. Ettől függetlenül elindultam, de szakadt rólam a víz. Ilyen időjárási viszonyok között túrázni kisebb hőstett és úgy látszik ma meg is kaptam érte a jutalmamat. Köszönöm. Volt minden, bálázás, róka, nyúl, őz, egerészölyv, kakukk, gyurgyalag, seregély, tövisszúró gébics, és megtudtam hol lakik a karvaly. Szerencsére ma nem voltam részese a vadászatának, aminek még mindig a hatása alatt vagyok. 
Lassan évek óta várok erre a találkozásra, és ma újra megtörtént :). Természetesen nem úgy, ahogy szerettem volna, de igen, van még róka a környéken.
Káposztalepka (Pieris brassicae) vagy répalepke (?) Bonyolult dolog a fajmeghatározás mindig van valami apróság, amin a kezdő természetbúvár elcsúszik :) Minél többet nézem annál inkább káposztalepkének gondolom.






Egyszerűen lenyűgöző ez a tökéletesség! Bár nem szeretjük, mert özönfaj.
Vaddohány, alias selyemfű, Selyemkóró (Asclepias syriaca)
Könnyű kvíz is lehetne :) Énekesek teája ebből készül.  
Közönséges párlófű, apróbojtorján (Agrimonia)
Ligeti zsálya (Salvia nemerosa)
Nicsak egy mezei nyúl! 
Érdekes a viselkedése, amikor észleli az embert nem rohan be valami biztonságot adó sűrűbe, hanem elfut kicsit,leül és vár. Ha lenne puskám, nyulakra vadásznék, simán le tudtam volna lőni, mert percekig ott pózolt, miután észlelt. 

Mezei csormolya  (Melampyrum arvense)
A mai túrámnak azon túl, hogy visszaszerezzem a versenysúlyom, erről a növényről egy jobb kép készítése volt a célja. A jobb kép nem igazán sikerült, de az élmények amiben részem volt azok pótoltak. Majd valamelyik nap újra nekivágok :)
Szakállas csormolya (Melampyrum barbatum)
Mezei katicavirág (Nigella arvensis)
Parlagi mályva (Lavatea thuringiaca)
Ez is lehetne könnyű kvíz :)
 Lila ökörfarkkóró (Verbascum phoeniceum)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése