2015. június 7., vasárnap

Fehér zászpa "túra" Tápiószentmárton


Tiszai lány vagyok, néha erősen érzem a víz hívó szavát. Ilyenkor feltétlenül valamilyen élő vízhez kell mennem. Nem minden esetben szükséges a vízzel való érintkezés, már a víz szaga is sokat javít az életfunkcióimon. Mára egy szolnoki túrát képzeltem, de sajnos nem vagyok egy pacsirta és a 1/2 7-es ébredés áthúzta a Tiszával kapcsolatos terveimet, fogalmam sincs, hogyan alakulnak ezek után az életfunkcióim. :)
A Tisza hívó szava mellett hallottam egyéb hívó hangokat is, a fehér zászpa hívó hangját:). A héten valaki posztolta a vadnövény határozó csoportban a nyíló növényt, amit tavaly nem sikerült élőben látnom. Így Tápiószentmártonba mentem és reménykedtem, hogy a fehér zászpa mellett a szibériai nősziromhoz  is lesz szerencsém. Ez nem vált valóra, illetve csak félig, A mocsárban bolyongva kinyílt fehér zászpa után kutatva megtaláltam a szibériai nőszirmokat, igaz  csak elnyílt példányokat, de legalább jövőre tudni fogom a pontos lelőhelyét. Ellenben egy nem várt fajt a mocsári kosbort is sikerült élőben megpillantanom. Összességében elégedett vagyok, mert a víz szaga is megvolt :)
Tarka nőszirom (Iris variegata L.) Védett:eszmei értéke 5e Ft
Terjőke kígyószisz (Echium vulgare)
Fehér zászpa (Veratrum album) Védett:eszmei értéke 2e Ft
Szibériai nőszirom (Iris sibirica L. ) Védett:eszmei értéke 10 e Ft.
Kígyóhagyma (Allium scorodoprasum)
Csörgő kakascímer (Rhinanthus minor)
Közönséges lizinka (Lysimachia vulgaris)


Mocsári kosbor (Orchis laxiflora) Védett:eszemei értéke 10e Ft 






Csilláros ökörfarkkóró (Verbascum lychnitis)


Végül odakeveredtem a túraútvonal 3. állomásához, legközlebb, ha nem lesz ekkora hőség végigmegyek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése